Bird Owl

Hitchhiking

För några dagar sen provade jag det där men att lifta, då det är säkert att göra det här och jag råkade hamna 40 minuter med bil hemifrån när jag tog bussen från Reykja. 

First up var att ens veta vilken sida av vägen jag skulle ställa mig på för att ens vara påväg åt samma håll som bilarna. 

Sen stod man jävligt länge och vågade inte riktigt ta ut tummen när bilar körde förbi, det kändes liksom bara dumt och att de inte stannas gjorde inte att man kände sig mindre dum.

Av ca 6 bilar så är det ca 1 som stannar. Och av alla som stannar så är det typ en tredje del som ens ska en bit åt samma håll.

Så det blev mycket gå den dagen och jag träffade en hel massa roliga och mentalsjuka människor det dagen. Ca tre timmar tog det att ta sig hem och när klockan började närma sig 22:00 och det bara kom en bil per 20 minut så kände jag att nej det blir taxi sista vägen. När jag står och dialar så är det klart att mobilen ska dö också.. 

Så det var bara att fortsätta promenera ^^

Jag väntade mig en massa snuskhubbar och yngre män som ville ha betalning i natura men de som faktiskt stannade var äldre par och ensamma kvinnor i alla åldrar. 

När luren dog var jag lite över 2 mil hemifrån och ja men ordentligt synd tyckte man om sig själv då. Precis då tyckte jag inte att det var så kul för jag trodde att jag aldrig skulle ta mig hem men nu efterhand var det ganska kul att träffa alla dessa människor och så! 


Kommentera här:


Nöje och Underhållning
Billigawebbhotell.net Personligt bloggar