Bird Owl

"Skyll dig själv"

Igår när jag satt på tåget hem så var det en kille som satte sig rätt nära mig och frågade om tåget gick till tungelsta, vilket det gjorde så jag svarade ja. 

Han ropade på sin kompis som satte sig mitt emot mig och jag hörde hur de på spanska sa "Jag vet att hon bor i tungelsta så då kan vi ta henne hem till oss, sen kan vi dumpa henne på gatan"

Jag kollade ut genom fönstret och låtsades oberörd för att de inte skulle förstå att jag förstod. Den ena började ta lite lätt på mitt lår och jag låtsades fortfarande oberörd och bestämde mig för att istället byta till buss sista vägen hem. 

När tåget stannade slog jag bort hans hand och skyndade mig av i vilket jag såg två ordningsvakter precis utanför tåget. En kvinnlig och en manlig. 

Jag sa åt dom att hålla koll på de två killarna och förklarade vad som hänt. Varpå mannen säger att de inte kan göra något då inget hänt än vilket jag förstår. 

Men sen säger den kvinnliga "Är du född här? Då vet du att man som tjej inte ska vara ute själv efter midnatt"

Ska det vara att göra sitt jobb som ordningsvakt? Det är väl meningen att jag ska kunna vända mig till dom om jag känner mig otrygg? 

Sen sa den ena att de hade bättre saker att göra och gick iväg.. Då passade killarna på att gå av tåget i vilket jag sprang på bussen och tvingade föraren att stänga dörrarna vilket han gjorde och körde iväg.

Ska jag skylla mig själv om jag behöver vara ute på kvällen? 


Kommentarer:

Anonym:

skriven

Det låter lite väl otroligt. Vart någonstans gick du på tåget?
Om någon rör dig på ett sätt som de gjorde lär det ligga under sexuellt ofredande och om du hade sagt att du ville anmäla det hade Ordningsvakterna kunnat ingripa. Men antagligen satt killarna och spelade skenheliga när du kom fram och då är det svårt att agera, om tåget dessutom åkt från stationen är det väldigt svårt att fånga in dem.

Att Ordningsvakten sagt att du inte ska vara ute själv låter som en lögn om jag ska vara ärlig, men jag kan hålla med om att man inte bör vara ute själv, oavsett kön. Alltid åka med någon man känner - även om det inte borde behövas, men klimatet är sådant att det behövs idag.

Ring 020 120 25 25 nästa gång och berätta vad som händer, så kan Trygghetscentralen ordna både vakter och polis, men då krävs det att du antingen gör en anmälan eller att de beter sig illa ombord.

Svar: Du har uppenbarligen inte läst hela inlägget rätt. Jag bloggar inte för någon annans skull än min egen för det är såhär jag bearbetar saker. Tror du inte mig i mina inlägg så läs inte
Nicole

Kommentera här:


Nöje och Underhållning
Billigawebbhotell.net Personligt bloggar