Bird Owl

Få bort drogberoendet

Försöker eller vill du sluta med droger? Men suget är så stort att du blir deprimerad och faller tillbaka? 

Efter vad jag sett på folk som försöker sluta och försökt hjälpa dom så har jag hittat några tekniker som fungerar så länge du håller på med tekniken.

Klart så finns det rehab osv men det är jobbigt om du är under 18 så försäljarens får veta osv.. 

Men här kommer några tips:
1. Trappa ner först och lägg av med en drog i taget om du håller på med flera.

2. Håll dig sysselsatt! 
Ex: när du känner suger eller precis innan så ska du hitta på något så att du inte bara sitter hemma eller liknande och inte kan tänka på annat. 

Om du väljer att ex gymma så är det bra om du kör helt slut på kroppen satt du inte orkar tänka på något efter. 

Du kan även hitta något i livet som betyder mycket för dig, det behöver inte vara en flickvän/pojkvän utan kan vara ett kompis gäng, ett spel, ett husdjur eller bara något som man brinner för som tar så mycket tid så att man kan göra det istället och tappa fokus från suget. 

Sen ett till tips som är lite svårare är att föröka sova bort suget.. 


Det är de tips som jag anser bäst (Y) 



Kommentarer:

LIENE:

skriven

Tack så mycket :D

Bra tips. Tycker med det är viktigt att hålla sig sysselsatt om man har något slags beroende för ett beroende kan inte ersätta en aktivitet.

Svar: Svar: ja att hålla sig sysselsatt kan hjälpa mot allt till och med brustna hjärtan :)
Nicole

LIENE:

skriven

och varför jag kände mig ensam var för att jag kände att Gud inte vill använda fast det var inte sant :) insåg det sen.

frida christina:

skriven

Är du hållit på med droger? KRAM

Svar: Svar: nja inte direkt men i min vändkrets finns folk som gör det som jag försöker hjälpa
Nicole

Kommentera här:


Nöje och Underhållning
Billigawebbhotell.net Personligt bloggar