Bird Owl

Självmordsbenägen? Del 1

Har en väldigt stor grej att berätta så delar upp de i olika delar.

Har du någon gång tyckt att allting gå emot dig? Allt blir fel och det känns som att alla tycker att du är fel? Nånting väldigt sorgligt kanske hänt och du känner att du inte orkar mer?

Jag tror nog att alla 15+ kan erkänna att de någon gång tänkt tanken "det kanske vore bättre om jag försvann" . Oavsett om det var när du var som argast och i stundens hetta, men nån gång har du väl tänkt det?

Jag har iallafall det och det är sånna tankar man håller för sig själv. Men när man blivit sams med personen man kanske bråkat med eller oturen vänder så tänker man inte så längre.. DET DÄR RÄKNAS INTE SOM ATT VARA SJÄLVMORDSBENÄGEN.

Det är bara normalt.. Vi är tonåringar, vi överreagerar jämt och blir arga för små saker. Vi tror att hela världen går under när vi blir dumpade. Det är vår grej (y)

Och anledningen att jag skriver det här får ni se i bästa inlägg<3

Kommentarer:

Elin:

skriven

Eftersom jag varit självmordsbenägen mer eller mindre konstant i fem år så håller jag med dig där, det är en viss skillnad på tonårings-vilja-dö och självmordsbenägenhet. Tur är väl det. Att det finns viktiga skillnader där.

Ett klokt råd faktiskt. Visa mig själv att jag inte är i fetmastadiet. Att jag inte är så vidrigt tjock som jag känner mig.
Hur är det med anorexin nu, hur tog du dig igenom den?
Kram, och tack för kommentar

Svar: Sv: hör dina diagnoser och självmordsbenägenheten ihop gumman? Verkligen jobbigt men det är så många som förstorar upp allt sånt! Jag vet inte riktigt hur jag tog mig igenom det men jag hade inte så sjukt grova. Hoppas att mina tips hjälper dig :)<3
Nicole

Frida:

skriven

Kloka ord!

Svar: Sv: tack :) det där med självmordstankar är något som många pratar om och varför jag tog upp det kan du läsa i mitt nästa inlägg som jag kommer att skriva strax! snälla läs det!!
kram Nicole <3
Nicole

LindaViola - mamma till två!:

skriven

sv; Tack så mycket :). De var härliga också :D

patriciac.blogg.se:

skriven

Sv: hihi tack snälla vilken lättnad att du såg det.:)
Kram

Anna:

skriven

Sv: det är superkul att ha egen häst. Känna att någon är beroende av en, man blir lite bekräftad ;)

Vilket intressant inlägg! Bra blogg :D

Svar: Svar: tack tjejen :) Tyckte att det var lite på tiden att man faktiskt tar upp något viktigt som rör många så som självmordstankar och får folk att visa att det inte är fel i vår ålder så länge det inte går till överdrift :)
Kram Nicole<3

Nicole

Elin:

skriven

Faktiskt väldigt kloka råd du kom med. en hel del tänkvärt även för en sån som jag.
Har ju anorexi, bipolär sjukdom och borderline. I de två sistnämnda är ju självmordsbenägenhet en del av kriterierna så ja. Är faktiskt en liten tröst, hur skumt det än låter, att det på något sätt är väntat, eller ja, inte konstigt, utan någon som är "okej" och förståligt. Förstår du eller surrar jag skit? :S

"bara" att vara självmordsbenägen är ett problem och något som hämmar en, så oavsett grad är det starkt att ta sig ur det. Därmed sagt: du är visst stark som klarat det.
kramar

Svar: Svar: Nej jag förstår hur du menar, du snurrar inte till det;) jag visste faktiskt inte vad de två sista innebär och även om jag nämner att lite ''självmordstankar'' hör till tonåren så menar jag absolut inte att något av det du har är på något sätt påhittat. Du verkar inte ha tolkat det så men ville ändå säga det och att jag stöttar dig!<3
Tack för att du säger sånt :) det är sånna som du det behövs fler av! inte med sjukdomar.. asså snälla människor :)

Kram Nicole<3
Nicole

Kommentera här:


Nöje och Underhållning
Billigawebbhotell.net Personligt bloggar