Bird Owl

Like others

Helgen har varit väldigt berest mellan förkrök, nattklubbar och efterfest. Men till ämnet jag faktiskt vill ta upp är nattlivet för oss tjejer på klubben. Jag tänker inte vinkla det som andra tjejer till att killar gör det otryggd för oss även om jag håller med om det. 

Tjejer som har varit ute mycket vet om att det inte är ovanligt att bli extremt tafsad på eller bli frågade om sitt nummer ofantligt många gånger. Jag kan säga att jag är van vid det, men när tjejer säger att alla killar beter sig som våldtäktsmän och att det är läskigt att gå ut så får de skylla sig själva. Det går att kontrollera situationen och om ni inte är villiga att göra det så gå inte ut!

Dessa killar må verka obehagliga men de accepterar ett nej, kanske inte simpelt och muntligt men en lätt armbåge i magen får de att backa och de vågar inte bli aggressiva runt alla vakter. Jag har aldrig varit med om några konsekvenser när man har flytta deras händer eller använt lite våld. 

En sak som också respekteras är att bära en "förlovningsring". Visa upp handen och folk går åt andra hållet. 

Så ni gnälliga tjejer där ute, gå inte ut för att sedan klaga på att ni blivit antastade. Det finns så simpla knep att göra åt saken, självklart önskar jag att det vore annorlunda men nu är det såhär det har blivit och vi tjejer måste våga ta i med och stå för var vi vill åstadkomma!



Kommentarer:

Anonym:

skriven

Kan du uppdatera oftare

Svar: Sorry
Nicole

Kommentera här:


Nöje och Underhållning
Billigawebbhotell.net Personligt bloggar