Bird Owl

Fri?

Jag vet inte hur det här kommer låta nu men för ca en vecka sen gick jag hos en psykolog, hon klurade ut saker jag behövde fixa med och tänka på samt att min relation till bägge mina föräldrar är ett stort problem och hon tyckte det var hemskt att jag sa att det var vardagsmat för jag ser det inte som något onaturligt.

Ett av problemen jag behövde fixa med mig själv i alla fall var att jag byggt upp ett så starkt skal utåt för att verka glad att jag själv tror att jag mår bättre än vad jag gör och inte bearbetar något. 

Så jag åkte hem den kvällen beredd att visa känslor osv.. Så möts jag av min mamma.. Som flippar ur på att jag alltid är så deprimerad, att inget ändras, att jag är grinig osv.. 

Jag tog helt enkelt psykologens råd och det ledde till att bägaren rann över för min mamma, hon tycker inte om den jag är. Enligt min familj verkar jag inte vara mycket mer än en tyngd för hjärtat eller en klump i magen.

Jag drog ut den kvällen och har inte varit hemma sen dess eller träffat min familj. 

Den här tiden har spenderas lite runt om i Stockholm men det bästa är att jag har fått väldigt mycket ensam tid, att bara fundera, tänka, förstå och nya perspektiv på saker och ting. Jag mår bättre än vad jag gjort på år och som bevis för det så både äter jag bättre och har börjat träna. 

Så mycket bus i denna bild, frågan är:
- Finns det något positivt med att återvända hem? 


Kommentera här:


Nöje och Underhållning
Billigawebbhotell.net Personligt bloggar