Bird Owl

Falska människor

Att folk säger hit och dit att folk är falska är ett ganska hett ämne. 

Människor stör sig på att folk som de vet inte tycker om varandra ändå är trevliga och låtsas som att de inte är något problem mellan dom. Jag känner själv att det absolut inte har med "falskhet" att göra. 

Jag får själv ofta höra att jag är falsk för att jag beter mig på det sättet. Men det är det absolut inte. Det handlar om mognad, vem är jag att förstöra en kväll för mina vänner för att det finns en person där som jag inte går ihop med? 

Vi är vuxna människor och bör inte vara så själviska att vi startar tjafs vid opassande tillfällen för att visa vad vi känner. Jag umgås ofta med folk som jag inte helt tycker om för olika anledningar exemplevis att vi har gemensamma vänner, vi stöter på varandra på en fest, eller det kanske ändå kan vara kul att umgås med den/de personen/personerna. 

Från min synvinkel så tycker jag att det är mycket mer "falskt" att berätta för andra om hur falsk en person är efter mina värderingar för det är som sagt MINA värderingar och åsikter. Jag får tycka precis vad jag vill men jag måste inte bete mig efter det. 

Så människor, för att folk håller saker inom sig betyder inte att de är falska, de är mogna och starka nog att lägga sina egna känslor åt sidan för andras skull. 


Kommentera här:


Nöje och Underhållning
Billigawebbhotell.net Personligt bloggar