Bird Owl

Keep away!

Personligen så har jag alltid irriterat mig på min envisa. Idag insåg jag att det inte är något fel i det. 

Att vara envis i situationer bevisar att man varit med om saker i livet och inte fått allt serverat på en räkmacka eller haft föräldrar som curlat en hela livet.

Jag älskar den perfekta mängden egentid och regler mina föräldrar har gett mig. Jag har kunnat hamna i trubbel och tagit mig ur de flera gånger och de har gett mig lärdomen att vara lite mer envis än andra. För att efter egna erfarenheter har jag märkt att det hjälper. 

De som bara släpper taget och ger upp vet inte hur det är att kämpa och de slutar troligtvis att ta sig någonstans i livet tidigt. 

Jag har fått bilden av att de som bara kan släppa taget är klippor för att de kan lägga saker bakom sig så lätt, de verkar så starka när de bara släpper taget. Nu vet jag att det är så långt ifrån sanningen som man kan komma. De har aldrig kämpat för något och kan inte annat än att ge upp och gå sin väg. Dessa människor är motsatsen till en klippa, de är bara ett tomt skal med en falsk trygghetskänsla. 

Lär er av mina misstag !



Kommentera här:


Nöje och Underhållning
Billigawebbhotell.net Personligt bloggar