Bird Owl

Psykologer

Jag såg inte själva händelsen som en våldtäckt själv, det kändes som att det bara var sex som jag inte gått med på. Min syn på en våldtäkt fram tills det här är att man blir fångad, slagen, fastbunden osv. Men så måste det alltså inte alls vara, det var inte förrän jag pratade med en psykolog upprepande gånger som jag slutade känna mig skyldig mot min pojkvän och slutade känna samma skam. Mer än 70 % av de våldtäkter som anmäls innefattat en kvinna som varken skriker, gråter eller försöker fly.

Jag tänkte aldrig anmäla för jag ville lägga det bakom mig men psykologen lyckades övertala mig för att även om fallet inte går till rättegång så kan det avskräcka männen från att göra om det.

Det var då jag gjorde en anmälan.



Kommentera här:


Nöje och Underhållning
Billigawebbhotell.net Personligt bloggar